جنبش تحریم انتخابات

Friday, September 23, 2011

اقامت چند ماهه رحیم مشایی در آمریکا


اقامت چند ماهه رحیم مشایی در آمریکا
درخواست ویزای اقامتی 6 ماهه رحیم مشایی از آمریکا
مخالفت شدید رهبری و درخواست بازگشت رحیم مشایی به ایران
به گزارش رسیده از کارکنان

 نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد

  در امریکا درخواست اقامت رحیم مشایی قبل از سفر مشایی به امریکا
به وزارت خارجه امریکا ارائه شده و نامبرده بعنوان یکی از کارکنان نمایندگی  ایران در امریکا درخواست اقامت موقت اتباع این نمایندگی را نموده است و اگر این امر تحقق یابد رحیم مشایی با رییس جمهور کودتا به ایران باز نخواهد گشت و در امریکا باقی میماند .حتی محل اقامت ایشان و خانواده هم در نیویورک تهیه شده و این امر که به دیروز به اطلاع کمیسیون امنیت ملی رسیده باعث موجی از اعتراض در ایران و مخصوصا بیت رهبری شده و آقای ولایتی با تماس مستقیم با رییس جمهور کودتا درخواست بازگشت سریع رحیم مشایی به ایران شده است. علت اصلی اقامت رحیم مشایی در امریکا ایجاد ارتباط با ایرانیان مقیم امریکا و سامان دهی به دفاتر ایرانیان مقیم در ان کشور و ایجاد رابطه فرهنگی و جذب و بازگرداندن نخبگان به ایران ذکر شده است. 
رحیم مشایی  گفت: تقاضای صدور ویزا به سازمان ملل داده شده و آن ها باید این موضوع را پیگیر باشند و این مساله به این بستگی دارد که آن ها در این راستا چه قدر موفق باشند.
وی با اشاره به این که بیشترین ایرانیان مقیم خارج در آمریکا ساکن هستند، گفت : بطور طبیعی رسیدگی به وضعیت و مشکلات آنان از وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران است و احیای ارزش های ملی و فرهنگی هموطنان در خارج نیز از نقطه نظر تامین منافع و امنیت ملی ضروری و قابل توجیه است  . 
وي ادامه داد: با توجه به اينكه سال پيش سازمان ملل نوروز را به عنوان روز جهاني اعلام كرد طبعا ما به عنوان كشور اصلي كه نوروز جزء تاريخ كشورمان به حساب مي‌آيد، مسئول هستيم كه در جهت بزرگداشت اين روز در مقياس بين‌المللي اقدام كنيم.چراكه قبلا نوروز را فقط در كشورمان جشن مي‌گرفتيم اما پس از آنكه بحث نوروز به عنوان ميراث جهاني مطرح شد، به كمك كشورهاي ديگر كه قبلا از نظر سياسي در حوزه ايران بودند و در حوزه ايران فرهنگي حضور دارند، اين جشن‌ها توسعه پيدا كرد. كه همانند سال‌هاي گذشته اين جشن در سال آينده نيز برگزار مي‌شود و ما بر آن هستیم که نوروز سال 91 را در آمریکا جشن بگیریم

No comments:

Post a Comment

https://www.facebook.com/tahrime.entekhabat